Pilates er en helhetlig treningsform hvor vi jobber oss igjennom hele kroppen, med spesielt fokus på kjernemuskulaturen. Våre Pilates-grupper er i hovedsak basert på Fysio-Pilates, men inkluderer også øvelser og prinsipper hentet fra rehabiliterende trening og forskning innenfor fysioterapifaget. I Pilates kombinerer vi både styrke- og stabilitetstrening med mobilitetstrening, tøyning og avspenning. På denne måten bygger vi en funksjonell og sterk kropp, som er mer robust mot det hverdagen skulle kreve av oss. Treningen er trygg og skånsom, men samtidig effektiv og utfordrende. Vi tilrettelegger treningen slik at den passer for alle, både trente og utrente, yngre og eldre. 

Alle våre grupper er nøye planlagt, utarbeidet og ledet av fysioterapeut. Med vår medisinske bakgrunn hjelper vi deg i gang med trening på en trygg og skånsom måte.

Vi tilbyr også yogagrupper ledet av Imelda, en engasjert og dedikert yogalærer og kursholder innen mindfulness og avspenningsteknikk. 

grupper og kurs
Påmelding nederst på siden

_edited.jpg

KjerneSterk Pilates - Vår signaturgruppe. Tradisjonell pilates med ekstra fokus på rehabilitering/opptrening av kjernemuskulaturen. Her er tempoet mer flytende, og med et stort utvalg av øvelser både med og uten utstyr. Du vil raskt merke de positive effektene av jevnlig Pilates-trening på kroppen! 

50+_edited.jpg

Pilates 50+ - En gruppe spesifikt utviklet for deg over 50 år, eller for deg som er relativt ny til trening, og som ønsker å starte litt roligere. Her går vi grundigere igjennom de ulike øvelsene, har et roligere tempo, og bygger en solid grunnbase for kroppen. Når vi blir eldre blir vi ofte mer inaktiv. Vi kan kjenne på mer "vondter" i kroppen, føle oss stivere, ha mindre energi enn før, og mange sliter med kroniske plager. Men jo eldre vi blir, jo viktigere er det å holde seg fysisk aktiv. Gjennom Pilates 50+ vil du kjenne den positive effekten av forbedret styrke, balanse, bevegelighet og kroppskontroll, uten å skape for mye stress i kroppen eller overbelaste muskler og ledd.

yoga.jpg

Introduksjonskurs: Pilates - Er du helt ny til Pilates, eller ikke har trent på en stund? Sliter du med muskelplager, eller høyt stressnivå? Da kan et introduksjonskurs være et perfekt sted å starte! Dette er et fastsatt kurs som går over 6 uker, og som blir satt opp med jevne mellomrom i løpet av året. Her går vi igjennom de viktigste grunnøvelsene, og starter gradvis med å bygge opp styrke, kontroll og bevegelighet. Du lærer hvordan du aktiverer og jobber med kjernemuskulaturen på en optimal måte, gjennom å bruke gode pustestrategier og gradvis øke intensitet og belastning. Etter endt kurs vil du være godt rustet til å starte opp i en av våre ordinære grupper.

Yoga og pusteteknikk med Imelda - I dette kurset går vi gjennom stillingene i et roligere tempo med fokus på pust, fleksibilitet og dyp avspenning. 

 

Kurset passer for alle, uansett alder eller nivå.

Er du gravid eller har nylig født? Se våre gravide- og barselgrupper her.

 

PÅMELDING

FOR NYE KUNDER

Send oss en henvisning gjennom påmeldingsskjemaet for å få bekreftet at vi har ledig kapasitet. Et klippekort kan brukes på alle våre grupper, men kryss av for den gruppen du tror du kommer til å delta mest på. 

Påmeldingsskjema
Hovedgruppen jeg ønsker å melde meg på:
Jeg ønker å kjøpe:

Takk for innsendingen din! Du vil motta svar så fort vi har registrert påmeldingen din. Husk å sjekke søppelpost om du ikke får svar :)