timeplan 2022

Mandag

16:30-17:30 FlytPilates

18:00-19:00 Pilates Introkurs

Tirsdag

12:00-13:00 Pilates Introkurs

Onsdag

09:30-10:30 FlytPilates

10:45-11:45 Pilates 50+

17:00-18:o0 GravidPilates

18:30-19:30 Pilates 50+

Torsdag

12:00-13:00 BarselPilates

Fredag

09:30-10:30 Pilates 50+

Lørdag

Ikke fastsatt

Søndag

Ikke fastsatt

våre grupper

FlytPilates - Vår hovedgruppe. For deg uten spesielle plager, og som ikke trenger ekstra tilpasning. Her er tempoet mer flytende/raskere, og med et stort utvalg av øvelser både med og uten utstyr. Du vil raskt merke de positive effektene av jevnlig Pilates-trening på kroppen! 

 

Pilates 50+ - En gruppe spesifikt utviklet for deg over 50 år, eller for deg som er relativt ny til trening, og som ønsker å starte litt roligere. Her går vi grundigere igjennom de ulike øvelsene, har et roligere tempo, og bygger en solid grunnbase for kroppen. Når vi blir eldre blir vi ofte mer inaktiv. Vi kan kjenne på mer "vondter" i kroppen, føle oss stivere, ha mindre energi enn før, og mange sliter med kroniske plager. Men jo eldre vi blir, jo viktigere er det å holde seg fysisk aktiv! Gjennom Pilates vil du kjenne den positive effekten av forbedret styrke, balanse, bevegelighet og kroppskontroll, uten å skape for mye stress i kroppen eller overbelastning på muskler og ledd. Timene vil gi deg en følelse av økt energi og tilstedeværelse. 

 

GravidPilates - I dette kurset jobber vi med skånsomme, men effektive øvelser, som er tilpasset en kropp i stadig endring. Vi har spesielt fokus på å vedlikeholde kontakt og styrke av bekkenbunn og kjernemuskulatur, og øvelsene du lærer vil være nyttige for å forebygge ulike svangerskapsrelaterte plager som blant annet lekkasje, fremfall og bekkensmerter. Du vil lære hvordan du aktiverer og jobber med kjernemuskulaturen på en optimal måte gjennom hele svangerskapet, gjennom å bruke gode pustestrategier. Både pusten og mange av øvelsene du lærer vil du kunne bruke inn i fødselsarbeidet. Hver time inkluderer både styrke, bevegelighet, tøyning og avspenning.

Vi anbefaler at du bør være i uke 12 eller mer før du starter opp med GravidPilates.

BarselPilates - I kurset jobber vi med å bygge opp igjen kontakt og styrke med muskulatur som har vært under påkjenning i løpet av svangerskapet. Vi har spesielt fokus på rehabilitering av bekkenbunn og kjernemuskulatur, og øvelsene vil være nyttig for å forebygge/behandle blant annet lekkasjeproblematikk, fremfall og andre svangerskapsrelaterte plager. Du vil lære hvordan du aktiverer og jobber med kjernemuskulaturen på en optimal måte, både gjennom å bruke gode pustestrategier og ved å gradvis øke intensitet og belastning. Hver time inkluderer både styrke, bevegelighet, tøyning og avspenning.

Du kan starte opp med BarselPilates allerede 6 uker etter en ukomplisert vaginal fødsel, eller 8-12 uker etter keisersnitt/vaginal fødsel med intervensjon. Både mor og baby er velkommen, og baby kan være alt fra 6 uker og opp mot 1 år. 

priser

Pilates 50+, FlytPilates og Yin Yoga

Prøveordning - 2 klipp (gyldig i 3 uker): kr 200

Klippekort - 5 klipp: kr 1000

Klippekort - 10 klipp: kr 1800

Klippekort - 15 klipp: kr 2400

Klippekort - 20 klipp: kr 2800

(gyldig i 6mnd)

Egen klasse for bedrifter: Ta kontakt med oss på mari@aligned.no

Introkurs: Pilates

Kurs 1: Mandag 25. april - mandag 30. mai (6 ganger)

Pris: kr 1080

Kurs 2: Tirsdag 26. april - tirsdag 7. juni (6 ganger)

Pris: kr 1080

GravidPilates 

Kurs 1: Onsdag 27. april - onsdag 1. juni (6 ganger)

Pris: kr 1260

Kurs 2: Onsdag 8. juni - onsdag 13. juli (6 ganger)

Pris: kr 1260

BarselPilates

Kurs 1: Torsdag 28. april - torsdag 9. juni (6 ganger - pause 26. mai)

Pris: kr 1260

Kurs 2: Torsdag 16. juni - torsdag 21. juli (6 ganger)

Pris: kr 1260

NB! Når man kjøper et klippekort gjelder disse i hovedsak for en spesifikk gruppe. Ta en titt på timeplanen og finn den gruppen og det tidspunktet som passer deg best, og som du ønsker å ha som din hovedgruppe. Dette grunnet at vi har begrenset plass på de ulike gruppene våre. Du kan også bruke klippekortet ditt på andre grupper/tidspunkt enn din hovedgruppe, men da må du ta kontakt med oss på forhånd. 

 

Trenger du ekstra tilpasning i treningen grunnet plager, smerte eller andre problemstillinger, så anbefaler vi at du på forhånd booker en enetime med fysioterapeut. Her kan vi kartlegge ditt utgangspunkt, og legge opp en konkret plan for deg og dine plager. Om du ønsker å booke en enetime så skriv dette i påmeldingsskjemaet. En enetime varer i 45 minutter og koster 450 kroner.