Påmeldingsskjema finner du nederst på siden.

timeplan 2021

Mandag

16:15-17:15 FlytPilates

Tirsdag

12:00-13:00 BarselPilates

Onsdag

09:30-10:30 FlytPilates

10:45-11:45 BasisPilates

17:00-18:o0 GravidPilates

Torsdag

12:00-13:00 BarselPilates

18:00-19:00 Yin Yoga

Fredag

09:30-10:30 BasisPilates

Lørdag

Ikke fastsatt

Søndag

Ikke fastsatt

våre grupper

Gruppene våre har to nivåer. BasisPilates og FlytPilates. I tillegg tilbyr vi spesialtilpassede grupper for gravide og kvinner i barseltid. For de som er glad i yoga tilbyr vi også en egen Yin Yoga-gruppe.

FlytPilates - Vår hovedgruppe. For deg uten spesielle plager, og som ikke trenger ekstra tilpasning. Her er tempoet mer flytende/raskere, og med et stort utvalg av øvelser både med og uten utstyr. 

 

BasisPilates - For deg som er relativt ny til trening, eller som ønsker å starte litt roligere. Dette er også plassen å begynne for deg som har plager, eller som trenger ekstra tilpasning grunnet smerter og/eller skader. Her går vi grundigere igjennom de ulike øvelsene, har et roligere tempo, og bygger en solid grunnbase for kroppen.

 

GravidPilates - Lær hvordan du får kontakt og trener stabiliserende muskulatur og bekkenbunnsmuskler, hvordan du forbygger bekkenrelaterte plager, og hvordan du kan bruke pusten  på en god måte i fødselsarbeidet. Du vil lære hvordan du aktiverer den dype muskulaturen for å håndtere det økende intra-abdominale trykket fra det voksende barnet, som igjen vil kunne hjelpe deg å forebygge lekkasjeproblematikk og alvorlig diastase. 

 

BarselPilates - Lær hvordan du får kontakt og trener den stabiliserende muskulaturen og bekkenbunnsmusklene for å forebygge og behandle lekkasjeproblematikk, fremfall og andre svangerskapsrelaterte plager. Vi jobber også med å styrke muskulatur i rygg og rundt skuldre/nakke, slik at du blir mer motstandsdyktig mot generelle plager forbundet med mye bæring, byssing, mating og lignende i barseltiden. Vi har fokus på å bygge opp styrke og kontakt i egen kropp etter fødsel. 

 

Yin Yoga - Yin Yoga er en rolig og myk variant av yoga, som ofte brukes i rehabiliteringssammenheng. I disse timene har vi fokus på bevisstgjøring og ro, og det er tid og rom for å virkelig "lande" på matten og lytte til egen kropp. Vi jobber med et utvalg av øvelser, hvor hver stilling holdes fra 1-3 minutter (kort) til 5-10 minutter. Hensikten er å stimulere kroppens ledd, muskler og bindevev til å bli mer åpne og myke, i de områdene kroppen mangler kontakt og fleksibilitet.

 

 

Alle våre grupper er utviklet og ledet av fysioterapeuter.

Du skal alltid føle deg trygg når du trener hos oss! Med vår medisinske bakgrunn som fysioterapeuter hjelper vi deg i gang med trening på en trygg og skånsom måte. Gruppene våre er basert på blant annet fysio-pilates, yoga, rehabiliterende trening og forskning innenfor fysioterapifaget. 

Positive effekter av jevnlig trening av Pilates/Yoga:

- Bedre bevegelighet og mobilitet i hverdagen

- Økt styrke og motorisk kontroll

- Forbedret kontakt og funksjon av kjernemuskulaturen 

- Bedre balanse

- Økt tilstedeværelse og ro i egen kropp

- Bevisstgjøring av eget pustemønster

- Skadeforebyggende

praktisk info

Vi deler året inn i fem treningsperioder, og hver periode varer i 8 uker (det vil være justeringer ved helligdager). 

 

Våre grupper fungerer slik at man melder seg på en spesifikk gruppe, og følger i hovedsak denne gruppen gjennom hele treningsperioden. Da er det lagt opp til én treningsøkt pr uke. Dette gjør vi for at vi på best mulig måte skal kunne følge opp hver enkelt deltager.

 

Ved påmelding binder man seg opp til én treningsperiode om gangen. Det vil si at du betaler for en hel periode om gangen, eller fra oppstartsdato og ut den resterende perioden om du begynner midt i en pågående periode.

 

Om du har plager/smerter, eller trenger ekstra tilpasning i treningen, så anbefaler vi på det sterkeste at du på forhånd booker en enetime med fysioterapeuten som leder gruppen du ønsker å melde deg på. Her kan vi kartlegge ditt utgangspunkt, og legge opp en konkret plan for deg og dine plager. Om du ønsker å booke en enetime så skriv dette i påmeldingsskjemaet under. En enetime varer i 60 minutter og koster 450 kroner.

TRENINGSPERIODEr 2021

Periode 1: Mandag 19. juli - Fredag 10. september (8 ganger)

Pris: 1920,- 

NB: Yin Yoga kurset vil vare fra torsdag 5. august - torsdag 9. september (6 ganger)

Pris: 1440,-

Periode 2: Mandag 13. september - Fredag 5. november (8 ganger)

Pris: 1920,-

påmelding

Påmeldingsskjema - grupper
Jeg ønker å melde meg på:

Takk for innsendingen din! Du vil motta svar så fort vi har registrert påmeldingen din.